همه مقالات

نمایش جزئیات

دلایل بالا رفتن مصرف سوخت ال 90

کاهش مصرف سوخت ال 90-بالا رفتن مصرف سوخت ال 90-سوخت ال 90-ال 90-سرویس روغن موتور-تعمیرگاه ال 90-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

دلایل بالا رفتن مصرف سوخت ال ۹۰ و راه های برطرف کردن آن


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

خودروی ال ۹۰ از جمله خودروهای کم مصرف ایران به شمار می آید و رضایت دارندگان این خودرو را نسبت به مصرف بسیار پایین جلب کرده است .

بنابراین درصورت بالارفتن مصرف سوخت سریعاً مالک خودرو را هوشیار کرده و علت بالا رفتن مصرف جویا می شوند . در این مقاله سعی می کنیم دلایل بالا رفتن مصرف سوخت خودروی ال ۹۰ را به طور کامل بیان کنیم.

 

فیلتر هوا

یکی از علت های بالا رفتن مصرف سوخت در خودروی ال۹۰ کثیف بودن و یا استفاده از فیلتر هوای نامرغوب بوده است . فیلتر هوای ال۹۰ باید از هر ۵ هزار کیلومتر تعویض شود و به یاد داشته باشید از فیلتر باکیفیت استفاده کنید .

 

سوزن انژکتور

وظیفه سوزن انژکتور خودروی ال۹۰ پخش بنزین در محفظه احتراق به صورت گرده می باشد . به طوره ساده سوزن انژکتور برای بهتر مخلوط شدن با هوای موجود در سیلندر ، بنزین را به گرد تبدیل و در محفظه احتراق یخش می کند . حال اگر سوزن انژکتور شست و شو داده نشود و صافی سوزن انژکتور تعویض نشود باعث شره کردن سوزن انژکتور شده و در نتیجه مصرف سوخت افزایش پیدا می کند .

 

دیسک و صفحه

در خودروی ال ۹۰ دیسک و صفحه وظیفه ی انتقال نیرو را دارد . یعنی قدرت تولید شده توسط موتور را توسط دیسک و صفحه کلاچ به گیربکس انتقال می دهد .

در نتیجه اگر صفحه کلاچ خودروی مربوطه تمام شود قدرت تولید شده توسط موتور را صفحه کلاچ نمی تواند به خوبی انتقال دهد بنابراین خودروی مربوطه گاز می خورد ولی راه نمی رود . به اصطلاح گاز هرز می خورد در این صورت باید نسبت به تعویض صفحه کلاج اقدام شود .

 

سرویس روغن موتور

سرویس روغن موتور ال۹۰ باید از هر ۵ هزار کیلومتر صورت گیرد .

دلیل تاثیر گذاری سرویس روغن در بالا رفتن مصرف سوخت این است که خودروی  ال۹۰ برای تنظیم سوپاپ های خود از استکان تایپیت استفاده می کند و بنا به دلایلی اگر تعویض روغن موتور به عقب بیفتد تنظیم لقی سوپاپ به خوبی صورت نمی گیرد و خودروی مربوطه دچار بالا رفتن مصرف سوخت می شود . نا گفته نماند که تایم تعویض فیلتر هوا نیز در این موقع گذشته و و باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود .

 

تنظیم نبودن موتور

اگر موتور خودروی ال۹۰ به صورت هماهنگ کارنکند و به اصطلاح تک کارکند ، یعنی یکی از خانه های سیلندر کار نمی کند و فشار به سیلندر های دیگر آوارد شده و مصرف سوخت خودرو بالا می رود . برای این کار باید هر از چند مدت جهت اصلاح موتور ماشین توسط افراد متخصص ، به تعمیرگاه رنو تهران مراجعه شود .

 

نتظیم نبودن تسمه تایم

 خودروی ال۹۰ دارای تسمه تایم می باشد که باید از هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شود . در بعضی از مواقع در هنگام تعویض تسمه تایم ، تعمیرکار از ابزار مخصوص برای تعویض تسمه تایم استفاده نمی کند ، تایم خودرو بهم ریخته و در نتیجه تایم گردش میل سوپاپ با میل لنگ بهم می خورد و باعث بالا رفتن مصرف سوخت و کاهش شتاب خودرو می شود.

 

سنسور اکسیژن

یکی دیگر از دلایل افزایش سوخت ، خرابی سنسور اکسیژن است .

سنسور اکسیژن در مسیر خروجی هوا روی اگزوز نصب شده است و گاز های خروجی را تست می کند و اگر مقدار سوخت زیاد باشد به کامپیوتر دستور داده و پاشش سوخت را پایین می آورد . در صورت خرابی این سنسور اطلاعات غلط به کامپیوتر داده و باعث افزایش سوخت خودرو می شود .

 

کنیستر

وظیفه کنیستر ، هدایت گاز های تولید شده توسط بنزین به داخل موتور است . در صورت خرابی گاز ها را به بیرون هدایت کرده و مصرف سوخت بالا می رود .

 

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002